
SLR félbevágása
Kíváncsi rá, hogyan vágnak ketté egy tükörreflexes fényképezőgépet? Ha tovább lép, eljut egy 3 terces videóhoz, amelyen megtekintheti a szokatlan műveletet, és tanulmányozhatja a félbevágott gép szerkezetét.
Purity III is the best responsive Joomla template that you won't get enough of for almost everything...
Kíváncsi rá, hogyan vágnak ketté egy tükörreflexes fényképezőgépet? Ha tovább lép, eljut egy 3 terces videóhoz, amelyen megtekintheti a szokatlan műveletet, és tanulmányozhatja a félbevágott gép szerkezetét.
A minap publikáltam a FotoAgorán „A fotográfiai szégyenlősségről” címmel a kedvenc angol nyelvű portálomon, a Luminous Landscape-en a közelmúltban megjelent angol nyelvű cikk fordítását. Témája a fotóművészet, és a vele kapcsolatos örök dilemma, a képek manipulálásának (módosításának) létjogosultsága. A cikk hivatkozik a Luminous Landscape alapítójának, korábbi főszerkesztőjének, Michael Reichmannak egy csaknem napra pontosan három évvel korábban megjelent cikkére, mintegy az abban foglaltakat gondolja tovább. A továbblépést követően ennek fordítását olvashatja.
A Luminous Landscape portálon olvasható cikk teljes terjedelmű fordítását, annak képanyagával együtt, a portál ügyvezető igazgatója / kiadója, Kevin Raber szíves engedélyével közöljük. [A szerkesztő]
Bár nemhogy fotóművész nem vagyok, de a fényképezést lényegében csak családi emlékképek szintjén, azon kívül saját szórakozásomra művelem (de igyekszem igényesen tenni), érdekel a fotóművészet, mint a kreatív fényképezés legösszetettebb műfaja. Itt-ott tartott, fotós témájú előadásaimban többször foglalkoztam vele, és a vele kapcsolatos örök dilemmával, a képek manipulálásának (módosításának) létjogosultságával. 2014-ben a Kutatók éjszakáján „Etikus -e a fényképek manipulálása? (Valóság nincs – felejtsd el!)” címmel tartottam akár provokatívnak is tekinthető előadást. 2015 tavaszán „Vita a fotóművészetről” címmel publikáltam a FotoAgorán, amiben két angol nyelvű vita-cikket ismertettem röviden. 2016 februárban a debreceni Science Cafeban „Digitális fotográfia – fotográfia utáni 'fotográfia'?” talányos című témáról beszéltem. A mondandómat az említett két cikk, és további hazai publikációk határozták meg, késztettek továbbgondolásra. A napokban jelent meg egy, e témába vágó cikk kedvenc angol nyelvű portálomon, a Luminous Landscape-en. A továbblépést követően ennek fordítását olvashatja.
A Luminous Landscape alapító főszerkesztője, Michael Reichmann évekkel ezelőtt nagyvonalúan engedélyezte a portálon megjelenő bármely cikk fordításának közlését a FotoAgorán. Michael 2016. május 18-án végleg itt hagyta a fotós társadalmat, de a LuLa – előrelátó gondoskodásának köszönhetően – tovább él, remélhetőleg még sokáig. Kevin Raber, a portál jelenlegi első embere volt szíves megerősíteni Michael korábbi engedélyét. A Luminous Landscape portálon olvasható cikk teljes terjedelmű fordítását, annak képanyagával együtt, ennek az engedélynek a birtokában közöljük. [A szerkesztő]
Áldott, békés karácsonyt, és nyugodtabb, boldog 2020. évet kívánok a FotoAgóra minden kedves látogatójának!
Nagy Sándor
Újfaludi László barátomtól, volt évfolyamtársamtól, fizikus kollégámtól már két cikket publikáltam: az egyik a Fizika és képzőművészet, a másik az Űrművészet (Space Art). Lászlótól még két további kitűnő cikket kaptam publikálásra. Ezek is a fizika és a képzőművészet kapcsolatát boncolgatják. Folytatódik a korábban publikált cikk témája, a Műelemzések fizikus szemmel (ebben további kapcsolódásokra hívja fel a figyelmet a "két kultúra" között, rámutat, hogyn jelennek meg a fizika törvényei a képzőművészeti alkotásokon), a másik cikk - ennek folytatásaként - a Foraadalmi változások a 20. század elején alcímet viseli (megmutatja a kapcsolatot a fizika és a képzőművészetek huszadik századi forradalma között). Ha tovább lép, eléri ezeket az újabb, érdekes cikkeket. Megéri, érdekes, tanulságos olvasmányok - megtudhatja, hogyan tekint a képzőművészeti alkotásokra, mit olvas ki belőlük egy fizikus.